Figur

Figur

onsdag 13 mars 2013

Tiden som gått.

Nu har jag varit här en månad. Känns underligt att tiden rusar iväg men jag känner mig som om jag kom hit för tre dagar sedan. Eller egentligen inte. Nu hittar jag, känner folk, har rutiner och har till och med ett amerikanskt bankkort. Det sistnämnda var för att slippa betala uttagsavgift varje gång jag vill ha papperspengar. Det har dock krånglar som bara den för att få den jäkla lilla plastbiten men nu ska det väl ordna sig och jag slipper ge banken mer än nödvändigt.

Helgen gick i matorgiens tecken. Till frukost i lördags blev det utgång till granncafeet. Jösses sicka omeletter! Gott som sjutton men det gjorde mig för trött för att orka jobba. Gick till köpcentrumet istället och åt hamburgare med milkshake. Mådde som förtjänat efteråt.

I går var det föreläsning med en före detta elev  från RISD, NathanCraven http://www.nathancraven.com/Site/Home.html
Kul och ballt och imponerande. Till föreläsningen hade avdelningen köpt in diverse snacks, bl.a. 
Grönskapsdipp med tillbehör, Amerikas sätt att vara nyttiga.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar