Figur

Figur

lördag 16 mars 2013

Roomiesarna.

På begäran får ni här en bild  på Anne, Sinem och Soili när de skulle slå klackarna i taket. Sinem gick på möhippa och de två högljudda finska personerna gick på Pride prom. Jag sov.

Idag har varit en riktigt bra dag. Har känt en liten dipp denna veckan. Skolarbetet har gått dåligt, Sallys och mitt arbete blev SKIT och vi har jättemycket att göra innan fredag då springbreak börjar. Screentrycket gick käpprätt och jag blev sur  på lärarna. Jag har även insett att både tid och pengar rinner mellan mina fingrar, det sistnämnda kan jag faktiskt skylla mig själv för. Amerrikatt är ett bra ställe att spendera pengar på.
Det som varit bra är att jag tränat på Brown university kalaslyxiga gym. I går alldeles ensam, dvs utan Soilis support. Idag träffade jag Maya. Hennes roomie hörde mig prata om Sverige på en vernissage för några veckor sedan och frågade om hon fick ge min mejl till Maya som är halvsvensk och som saknar att prata svenska med någon. Självklart! Hon var kalasgullig och trevlig och har redan bjudit hem mig  middag. Hennes accent är kul, en blandning av snobbstockholmska och amerikanska, fint på något sätt. Hon var inte snobbig för fem öre (cents) ska kanske tilläggas. Hennes pappa är svensk och mamman amerikansk med palestinskt påbrå, som sig bör för alla amerikaner. De träffades i Kuwait och Maya föddes i Bergen och bodde först i London och sen Dubai och sist Stockholm i tio år. Efter studenten pluggade hon här i USA och nu skriver hon historiekurslitteratur för high schoolelever. Hur ballt som helst.
Efter vår fika gick jag till "Whats cheers", en mini secondhand med massa vinyler, vykort och lite kläder. Köpte en kofta och började småprata med kassörskan. Hon frågade vart jag kommer ifrån och när jag sa Sverige sa hon att hon tyckte sig höra det för hennes svägerska är också ifrån Sverige. Efter lite mer småprat kom vi fram till att hennes svägerska minsann är tekniker på keramiken på HDK, http://charlottaklingstrom.blogspot.com/. 
Vad är oddsen? 
I morgon är det St Patricks day och det ska firas i Boston med grön öl.


2 kommentarer:

  1. Haha, det skvimpar med andra ord av svenskättlingar och deras kompisar där borta. Kul.
    Det vore förresten bra om du kom hem till i morgon eftersom det kört ihop sig lite med din profil Morgan. Vi har ingen som kan presentera honom...
    Hur som haver!
    Ha det fint!

    SvaraRadera
  2. Svenskar överallt! Bra att dippen nu känns som en dipp, alltså: det blir bättre. KRAMAR!

    SvaraRadera