Figur

Figur

söndag 21 april 2013

Tv-serierna.

Sen två/tre år sedan har jag haft olika serier som sällskap innan sovdags eller till frukosten. En mycket bra sysselsättning tycker jag. Har inte haft TV sen jag flyttade från mina föräldrar men när en vän gav mig alla säsonger av Sex and the City när jag satt uttråkad i Oslo blev jag fast. Kanske inte just i SATC men i grejen att titta på ett eller två 30 minuters avsnitt lite då och då och kunna suga på karamellen lite längre än om det var en vanlig film. Inte så konstigt heller att det är lättare att tycka om serier, skaparna har ju bra mycket mer tid på sig att charma dig. Förresten så somnar jag så lätt om jag sitter (läs ligger) still för länge och då passar det bra att hoppa upp och klicka igång ett till avsnitt då och då.

Tittade klart på alla mina avsnitt av New Girl och Freaks and Geeks häromdagen så nu känns det net lika kul att gå och sova som innan.


1 kommentar:

  1. Visst är det underbart med serier. "Bones" är den senaste jag verkligen fastnat för. Nu har jag sett alla säsonger som finns på Netflix, 6 st, och det känns tomt att det är slut. Fast det finns ju fler...

    Big Bang Theory tex. kom av mig med den när jag hittade Bones men nu är jag på gång igen. Första säsongen snart sedd.

    SvaraRadera