Figur

Figur

lördag 23 mars 2013

Dålig tryckardag.

DåligtdåligtDÅLIGT är vad det har gått idag. Kom till grafikverkstadan i morse och skulle belysa min ram. (För att göra ett fotoscreentryck stryker du på en ljuskänslig emulsion på tyget i ramen. Du väljer en bild som skrivs ut/ritas på plastfilm och lägger den i ramen. Sedan exponerar du hela paketet för starkt ljus under ett viss tid och TADA, din bild fastnar på tyget och du kan trycka.) i alla fall, bilden blev dålig och jag fick tvätta bort alltihop och börja om. Emulsionen måste torka ett antal timmar så det var bara att knalla iväg och hitta på något annat. Det blev keramikverkstaden och pill med prototypen, plus lite hamburgare på Harrys burger and bar.
Nu är jag tillbaka och har försökt trycka lite. De flesta bilderna blev hemskt dåliga för jag strök på emulsionen förkastligt dåligt! Det som blev bra, mitt gamla pärlhalsband får bli mitt tredje tryck jag måste visa upp för Henry the short Guy efter lovet. Började trycka första färgen men insåg när det var dags för lager två att pappret var för litet. SVORDOMMAR!

Nu ska jag hem och laga en matlåda. Att äta ute varje dag går minsann inte för sig när det vankas semester.



1 kommentar: