Figur

Figur

torsdag 21 mars 2013

Helvetesveckan över.

Nuså, läraren har gått hem, Sally och jag har gjort vad vi ska innan lovet och allt är städat och klara. När vi kommer tillbaka är det midtermcritic och vi ska visa upp vår modell av hur vi vill förändra kontoret samt visa upp en prototyp.
Förra veckan kändes det totalt hopplöst, lärarna pratade om att våra tidigare modeller varit så bra men nu vår idé "timid" = tråkig. Vi skärpte oss och började fundera på om vi kunde bygga ett valv av tegelsten och låta dem vara de olika lerornas egna färger för att trycka på att det är keramikens kontor. Visst kunde vi göra detta. Nu har vi alltså byggt en ny modell, ritat en ny skiss och börjat göra prototypen. Det är inte enkelt och jag tror vi börjar bli lite lata men nu fasiken ska vi ha en hejdundrandes bra presentation!
Det som gör mig motvillig och trött är att allt än så länge bara är på låtsas. Inredningsarkitekter och dylikt folk jobbar med att lämna förslag och göra skisser som sedan efter två veckors dygnetruntjobb bli ratade och de får börja om. Jag är inte van. Antar att jag kommer ut detta med en massa bra saker om projektplanering, genomförande och samarbete. Just nu vill jag dock krypa in i ett hörn och bygga små gubbar, ensam. Sally tycker fortfarande om att "fika" och det gör skoldagarna mer värda.
På måndag far Soili, jag och Iida (Soilis finska vän som ska bo hos oss i två månader) till Florida och glassar runt i kortbyxor och solbrillor. HEJA SOMMAREN!

( ursäkta bildernas ordning. Min iPad gör det svårt att göra saker snyggt och jag är för lat för att fixa till det. Bilden men en portugisisk man på en stol är läraren som tyckte ett examensarbete var mer spännande än våra modeller)










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar